Az 5-ös BMW legújabb generációja egy új motorral bővült tovább. A paletta csúcsára illesztették be az M550d xDrive modellt, amely nemes egyszerűséggel az eddig kínált legerősebb hathengeres dízelmotorral szerelt BMW.

A gyári adatok egészen pontosan 400 lóerőt és 760 Nm-es nyomatékot ígérnek. Csak úgy érdekességképpen érdemes megemlíteni, hogy ilyen nyomatékot a kifutó szériás M5-ös sem tudhat magáénak. Ezt az impozáns eredményt úgy érték el a gyáriak, hogy a 3 literes blokkra most három helyett négy darab turbót hegesztettek. Ebből kettő alacsony, kettő pedig nagy nyomáson dolgozik, a négyből három ráadásul állandóan munkában van. A negyedik csak 2500-as fordulatszám fölött avatkozik be a töretlen gyorsulás érdekében.

Természetesen egy ilyen erős autó nem mindennapi váltót kíván, így az M-es részleg által áttervezett 8 sebességes automatát adják hozzá alapból, melynek segítségével a szedán 4,4 míg a kombi kivitel 4,6 másodperc alatt katapultál 100 kilométeres óránkénti sebességre.