Fura évet zárt a svéd autópiac. Az elmúlt 50 évben stabilan a hazai gyártású Volvo ált az eladási listák élén, ám most letaszította őket a trónról az, akire nem igazán számított senki: a Volkswagen.

Ebből két dolog következik egyenes ágon. Az első, hogy a svédek nagy ívben tesznek az elmúlt évek legnagyobb balhéjára, a dízelbotrányra. A németek palettájáról a Golf volt a legsikeresebb, de szép számban fogytak Polo-k és Passatok is, dízel és benzines motorral egyaránt.

A második ok, ami miatt ez a trónfosztás megtörténhetett, az a Volvo luxus kategóriába lépése. Ma már egy Volvót nem engedhet meg magának akárki, hiszen az új generációs modellek simán hozzák azt a minőséget és árképzést, mint például a Mercedes vagy a BMW. Egy kimondottan drága autókat gyártó márka pedig sosem lesz az eladási listák élén, hiszen nem tud érdemben versenyezni az olcsóbb kategóriában induló versenytársakkal.

Az eset pikantériája, hogy 1962-ben szintén a Volkswagen volt a legsikeresebb a skandináv országban a világszerte kirobbanó Bogár mániának köszönhetően.