Pár napja a Volkswagen vezérigazgatója jelentette be, hogy a márka végre kezd anyagilag egyenesbe jönni, sőt most már a jövő fejlesztéseivel is foglalkozhatnak. Arról azonban nem esett szó, hogy ki milyen áldozatokat hozott az ügy érdekében. Egészen mostanáig. Az Audi lényegében a saját identitását áldozza be azzal, hogy az általuk kifejlesztett MLB padlólemezt a kukába hajítja.

Ez az eljárás az alapja a jelenlegi modellpalettának, így komoly változásokra lehet számítani a négykarikások háza táján. Mivel már azt is tudni lehet, hogy a Porsche MSB platformja érkezik az MLB helyére, így biztosnak látszik, hogy az eddigi hosszanti motor beépítés helyett keresztirányú elhelyezést kapnak az egységek, a hajtás pedig az alap árú modelleknél az első tengelyről a hátsóra vándorol. A sportos vezetés szerelmeseinek ez utóbbi változás tetszeni fog, az viszont nem, hogy ezzel a lépéssel gyakorlatilag a következő generációs R8 (már ha lesz ilyen) nem középmotoros elrendezést kap, mivel az új platform ebben a formában nemes egyszerűséggel ezt nem teszi lehetővé.

Ennek tudatában az sem lenne meglepő, ha az Audi törölné az R8 modellt és helyette egy Porsche 911 reinkarnáció kerülne be a márka palettájába teljesen új típusnévvel. Ám ez még a jövő mesélye, akárcsak az, hogy a konszern többi tagja milyen áldozatot kényszerül még meghozni annak érdekében, hogy a dízel botrány teljesen feledésbe merüljön.