Az Audi elég sokáig érintetlenül hagyta a Quattro meghajtást, hiszen az kitűnően működött évtizedek óta. Egy idő után azonban muszáj korszerűsíteni, különben a konkurencia gyorsvonat módjára robog el mellettük. Így született meg az Ultra Quattro hajtást.

Az új rendszer lényege, hogy az autó normál helyzetben csak az első kerekeket hajtja meg, a másik tengely csak szükséghelyzetben avatkozik bele a dolgokba. Ugyan rengeteg gyártó már évek óta így adja az összkerekes modelljeit, a németek azonban néhány új szenzornak köszönhetően az eddiginél hamarabb tudják csatába küldeni a négy keréken tapadás fegyvertényét. Ilyen például a pedál és a kormány helyzetét figyelő szenzor, illetve a vezetési módot figyelő rendszer. Ezen eszközök segítségével már az előtt kapcsolhatóvá válik az összkerék meghajtás, hogy az első kerekek vesztenének a tapadásból.

Ezzel nem csak agilisabbá válik az autó, hanem az eddigi Quattro rendszerhez képest takarékosabb is lesz. Az Ultra Quattro az új Audi A4 Allroad modellben debütál majd.