Már egy ideje kérdés, hogy pontosan mit is tud majd a Volvo új generációs vonulatának második modellje. Az XC90 már megmutatta, hogy a svédek komolyan veszik a generációváltást, így az S90-től is igen sokat vártak a rajongók. Nem is hiába.

Igaz, hogy most még csak a meghajtásról adtak ki hivatalos információt, de ha jobban belegondolunk ennek a kérdésnek a tisztázása a legfontosabb. Miért is? A luxussal és a kényelemmel nem lesz baj, ezt a már említett XC90 garantálja mindenkinek.

Na de akkor lássuk is, hogy miről van szó. Lényegében négyféle motorral lesz rendelhető a Volvo legújabb zászlóshajója. Ez a következő arányban oszlik meg: 2 dízel, 1 benzines és 1 darab hibrid.

A gázolajos paletta mindkét tagja 2 literes lesz, csak a teljesítmény lesz különböző. A D4 jelzésű egység 190 lóerővel és első kerék meghajtással lesz kapható, míg a D5 már 235 lóerőt képes leadni mind a négy kerékre, ráadásul ez utóbbi csak az új nyolcsebességes automata váltóval lesz rendelhető. A gyengébbik változtat fogyasztása gyári adatok szerint 4,1 liter 100 kilométeren, ami azért egy Mercedes E-osztály méretű autótól igazán kedvező. Érdekes tény, hogy a Volvo ezen D5 generációnál indítja útjának a PowerPulse rendszert, mely lényegében egy levegő tartályból és egy kompresszorból áll. Mi a haszna? Az autó indításkor feltölti levegővel a kétliteres tartályt, majd nagyobb gázadásnál ez a levegő mennyiség élénkebben mozgatja meg a turbólapátokat. Ezáltal már egészen alacsony fordulaton elérhetővé válik a 480 Nm-nyi nyomaték, mely eszeveszett kigyorsítást garantál a vezetőnek.

A benzines egység egy szintén kétliteres turbós motor, mely összkerékhajtással és 320 lóerős teljesítménnyel kerül a kereskedésekbe. Ehhez választhatjuk a hatsebességes manuális és a nyolcsebességes automata váltót is.

A kínálat csúcsa egyértelműen a T8 plug-in hybrid lesz, mely egy turbós benzines egységet és egy 87 lóerős elektromotort foglal magában. A rendszer összesen 407 lóerő leadására lesz képes, de kizárólag elektromos üzemmódban is 45 kilométeres hatótávot ígérnek a gyáriak. Ennek köszönhető, hogy a gyári fogyasztási érték 1,9 liter/ 100 kilométer!

Mindent összevetve a Volvo zászlóshajója kimondottan komoly és átgondolt palettával érkezik majd, így mindenki megtalálhatja a számára legkedvezőbb variánst.