Ugyan a hazai és nemzetközi tuning bemutatókon elég sok Trabant alapokra épülő munkát lehet látni, ám most felbukkant egy egészen stílusos és profi darab Lengyelországban. 14 évig építette a tulajdonos, amíg elérkezett a mostani szintre.

A Trabi tehát 2001-ben került a jelenlegi tulajhoz, aki akkor még csak a teljes restauráláson gondolkodott. Miután kipofozta a járgányt, megkezdődött a csinosítás és a fejlesztés. Először egy 1.1 literes VW Polo szív hajtotta a papír Porschét, majd megindult a projekt, aminek következtében Trabantunk úgy váltogatta a motorokat, mint a tini sztárok a barátnőjüket. 1.3 liter után 1.8, majd pedig a VW Golf 2 literes turbósa került a motortérbe. Ez a vége? Közel sem!

Történt ugyanis, hogy a tulaj közben alaposan összetörte a másik kedvenc járgányát, egy Audi TT-t. Úgy látta, hogy a német sportkocsit nincs értelme újra építeni, inkább egyesíti a két kocsit egy kasztniban. Így került a 270 lóerős 1.8 literes turbós aggregát és a Quattro összkerekes rendszer a Trabiba. Jól olvasod, az NDK csodája most már négy keréken tudja a majdnem 300 lóerőt.

Természetesen így egy picit nőtt az autó súlya, de azért még mindig elég "sovány" maradt ahhoz, hogy ezzel a teljesítménnyel jóval erősebb sportkocsikat is megfogjon. 4,5 másodperc alatt van százon, ráadásul a 200 km/órát is stabilan tudja. Életveszély? Az! Még akkor is, ha RS Audi fékek gondoskodnak a kellő lassulásról.