Mostanában senki sem mer nagyokat lépni, minek is, ha egyszer már a jó úton járnak, kár lenne elhagyni egy bizonytalanért. Úgyhogy most az Audi is csak tökéletesítgette, ami egyébként is jó, mert azt viszont muszáj. A formáján például látszólag semmit, de ez nem igaz, vessétek csak össze az előző generációval! Vannak különbségek, minden új, mégis A4-esként azonosítható. Pont erre volt szükség.

A legfontosabb változás a tömegcsökkentés, a legszerencsésebb kivitelek 120 kilóval nyomnak kevesebbet, a belépőmodell alig több 1,3 tonnánál. Kedvezőbb alaktényező is jutott a B9-es generációnak, a szedáné 0,23, az Avanté 0,26. Minden irányban nőtt az A4, még a tengelytávja is, ettől tágasabb az utastér, sőt a kombi raktere is. Szintén frissebb a műszerfal és fejletteb az elektronikai rendszer.

Benne lehet a teljesen digitális műszeregység, amely a Google térképet 3D-s nézetben is megjeleníti. A középkonzolra egy 8,3 colos kijelző kerül, az új fedélzeti rendszert akár hanggal is vezérelhetjük, androidos és iOS-es mobilt is tud tükrözni, hátul tablettel lehet a multimédiás eszközökhöz kapcsolódni. Mindenben az A6 felé tolták el, pedig eddig is elégedettek voltunk a kényelmével és a tudásával.

Motorkínálata ismerős, az alapkivitel 150 lovas 1.4 TFSI-vel és 16 kilóval könnyebb, hatfokozatú kézi váltóval jön, a dízeleknél a szintén 150 lóerős 2.0 TDI-vel indítják a sort, csak 250 helyett 320 Nm nyomatékkal. Folyamatosan kerülnek be a kínálatba az új, illetve erősebb, akár hathengeres motorok, természetesen nem marad ki a 6 vagy 7 fokozatú duplakuplungos váltó sem. Bevezetése ősszel várható.