Nem csak modellfrissítést kapott az Audi R8, ez itt az új modell, lehet örülni! Sokat mondjuk nem változott a sziluett, a részletek viszont igen, amiknek egyáltalán nem örülünk. Kezdetlegesnek, befejezetlennek és esetlennek hat az egész dizájn, messze nem olyan szép, mint az előd. Lehet arra fogni, hogy a technikával és a súlycsökkentéssel foglalkoztak, de törődhettek volna a kinézetével egy kicsit többet. Szerencsére a műszaki részletei megnyugtatóak, már csak V10-es szívómotorral lesz kapható.

Kétféle verzióval kezd a második generációs R8, a sima V10 540 lóerőt és 540 Nm nyomatékot képes küldeni mind a négy kerékre, a V10 Plus 610 lóerővel és 560 Nm nyomatékkal teszi ugyanezt. Utóbbi könnyen beazonosítható kívülről is, több karbon kiegészítőt kapott, köztük egy tisztességes fix hátsó szárnyat. Az alapverzió 3,5 másodperc alatt van 100-on, a Plus 3,2 alatt eléri, és 330 km/h-ig meg sem áll a mutató. Nagyon büszkék az új R8 11,8, illetve 12,4 literes fogyasztására is, bár ez az adat lesz az utolsó, amit a megrendelők megnéznek.

50 kilót fogyott az elődjéhez képest, köszönhetően az alumínium és karbon elemekből készült karosszériának. Bent már minden sokkal megnyugtatóbb, az összes forma rendben van, ráadásul a kormány mögé helyezett multimédiás kijelzővel sokkal letisztultabb is. Nagyon versenyautós érzete van, eltűnt a középkonzol nagy része, csupán egy egész vékony műszerfal maradt, a kormányra helyezett indító gombot külön köszönjük. Négyféle vezetési mód közül lehet választani, amelyek a kormányzáson, a gázreakción, a futóművön és a hétfokozatú S tronic automata váltón bűvölnek a megfelelő vezetési élmény érdekében.