Még mindig kérdéses, hogy lehetett egy ilyen batárból sláger termék, mindenesetre az Audi tudta, mi kell a vásárlóinak. A Q7-es sikereit vajon méltón viszi majd tovább az új generáció? Egészen biztos, de lássuk, mit nyújt! Leginkább a külsejét nem értjük, vonalai szinte megegyeznek bármelyik Volkswagen konszernes kocsiéval, és a füles hűtőmaszk is inkább vicces, mint tekintélyt parancsoló. Valahogy az arányaival sincs minden rendben, ez nagy valószínűséggel annak tudható be, hogy elődjénél néhány centivel rövidebb és keskenyebb is, viszont magasabb, és az utastere is tágasabb lett. A formaterv talán azért ennyire egységes, mert a régóta híresztelt nagy Volkswagen és Skoda SUV is valamilyen formában a Q7 vázát fogja örökölni.

Bent már kevésbé panaszkodhatunk, a hely fejedelmi, a kárpit minőségi bőrből készült. Csupán a műszerfalba tudunk belekötni, az egybehúzott szellőzőrostélyok nagyon az új Passatra hajaznak. Jó poénnak tűnik viszont a hatalmas fokozatválasztó kar kis kijelzője, amelyen láthatjuk, hogy éppen milyen állásban van. Szórakoztatni is kellően tud majd az új Q7, a legfrissebb fejlesztésű MMI érintőképernyős multimédiás rendszer segítségével, amelyhez alapból Bose hifit adnak, de felárért 23 hangszórós Bang&Olufsen hangrendszerrel is kérhetjük.

Motorok tekintetében is visszább vettek a tervezők, de tekintve, hogy akár 325 kilóval is könnyebb lehet az elődnél, ez érthetőnek tűnik. Bevezetésként négy- és hathengeres motorokat kínálnak majd hozzá, a 2,0 literes TFSI 252, a 3,0 literes pedig 333 lóerős lesz. Dízel oldalon kétféle 3,0 literes V6-osból választhatunk 218, vagy 272 lóerővel. Muszáj hódolni a divatnak, készültek hibrid hajtáslánccal is, amely egy 258 lóerős dízel és egy 151 lóerős villanymotor erejét egyesíti.