Az új XC90 formaterve már a következő Volvók kinézetét szoktatja a szemünkkel. Azért nem lesz az olyan nehéz, radikálisnak nem nevezhető a formavilága, talán csak a szemléletmód hűvösebb, ridegebb egy kicsit. Az ilyesmi illik a svéd hangulathoz, nem véletlen, hogy a standon kiállított, elsőszériás különkiadás rendszámára is rányomtatták az S betűt. Biztos, ami biztos, a kínai tulajdonosok ma még nem sok jót jelentenek.

Az új, fektetett T alakú nappali menetfény és a hűtőrács még sok modellen fog visszaköszönni, akárcsak az utastér megoldásai. Odabent nagyon kitettek magukért a tervezők. A legnagyobb figyelemre a hibrid érdemes, ez a hajtáslánc összesen 400 lóerőre képes. Aki szeretné az erejét kívülről is megmutatni, annak ott az XC90 R-Design, amely különleges szélesítéseiről és akár 22 colos felnijeiről lesz felismerhető.