A sikeres XC90 második generációját mutatták be a svédek. Már sejthettük egy ideje, hogyan fog kinézni, sőt már láthattuk a Volvo új dizájn irányzatához tartozó, T alakban világító első fényszóróját is. Az egész formaterv nagyon hasonlít a Volvo Concept Estate tanulmányhoz. Minden, amit látunk, főleg a hűtőrács meg az első és hátsó lámpák a Volvo új irányzatát mutatják, a soron következő modelleken is ilyen stílusúak lesznek. Meg fogunk békélni vele, harmonikus az összhatás, ahogy egy Volvóhoz illik.

Az utastér dizájnja is jónak tűnik. Szebbnél szebb formák, hívogató vonalak, igazi fabetétek és ékszernek beillő apróságok díszítik. A legtöbb kezelőszerv aprólékosan, kézzel megmunkált darabnak látszik. A váltó kapcsolója például kristályüvegből készül. Ezek a részletek - legalábbis a sajtófotókon - meglehetősen exkluzívnak mutatják az új XC90-et. Hatalmas érintő kijelzővel irányíthatjuk a multimédiás rendszert, amihez akár 19 hangszórós, 1400 Wattos Bowers & Wilkins hi-fi rendszer is kérhető a padlóba szerelt mélynyomóval.

A lemezek alatt is tartogat érdekességeket. A Volvo legfrissebb fejlesztésű, Scalable Platform Architecture, egyszerűbben SPA padlólemezére épül, ez a következő Volvo modellek alapja is. Nem is lenne Volvo, ha a biztonságot nem emelnék ki, az új XC90 lefékez, ha úgy látja, hogy kanyarodáskor szembe jön egy másik autó, vagy éppen lelép elénk egy gyalogos. Megcsúszás esetén, vagy ha csak lemegyünk az útról, a biztonsági öveket is szorosabbra húzza, persze a ráfutásos balesetek elkerülésére is képes.

Motorok terén is vannak újdonságok, kezdetben egy benzinessel és egy dízellel lesz kérhető. Mindkettő 2,0-es, négyhengeres és egyaránt a Volvo új Drive-E motorcsaládjához tartoznak. A T6 jelzésű kompresszoros és egyben turbófeltöltéses benzinmotor 320 lóerős, a gázolajos D5-ös 225 lóerős. A nagy újdonság viszont a T8 Twin Engine jelzésű hibrid modell. A benzinmotor hajtja az első kerekeket, egy 80 lóerős villanymotor meg a hátsókat, az akksija konnektorról is tölthető.

Egyből egy különleges kiadással készül a kínai tulajdonú svéd gyártó: bár az új XC90-et csak jövő év áprilisától lehet rendelni, az XC90 First Edition modell már idén szeptember 3-tól foglalózható.  1927 darab készül a speciális alvázszámú fekete modellből. Hogy miért pont ennyi? Mert ebben az évben alapították a Volvót, a gyáriak pedig az új XC90-re úgy tekintenek, mint egy új élet kezdetére.