Két évvel ezelőtt szellőztette meg a Volvo egy új energiatároló rendszer terveit, mellyel nem pusztán takarékosabbak, hanem nagyobb teljesítményűek is lehetnek jövőbeli modelljeik. A prototípus fázisban létező lendkerekes KERS a Forma-1-es autókhoz hasonlóan tárolja, majd a gyorsításnál hasznosítja a veszteségenergiát. A svédek először a nyolcvanas években egy 260-as Volvóba építettek be hasonló technikát, akkor azonban a fémből készült lendkerék túlsúlya miatt elvetették az ötletet.

Ezúttal karbon szálas műanyagból készítették el a hátsó tengelyre épített alkatrészt, amely hatvanezres percenkénti fordulaton járva tárolja a mozgási és fékezési energiát. A rendszer még megállás előtt lekapcsolja a belsőégésű motort, begyűjti az energiát és az elindulást, valamint a gyorsítást a felhalmozott energiából oldja meg.

Ezzel a módszerrel éppen azt az üzemanyagot spórolja meg, melyet az autó a legkevésbé gazdaságos városi üzemben éget el, ráadásul növeli is a teljesítményt, így a motornak csak a lendületben lévő autó mozgatását kell biztosítani. A tervezők 25 százalékos fogyasztáscsökkenést várnak, és azt ígérik, csupán hat kilóval lesznek nehezebbek a KERS-szel szerelt Volvók.