Ha az igazi konkurencia viszonyt kellene jellemeznem, akkor nem mondanék mást, mint BMW-Audi-Mercedes. Ha az egyik elkezd valamit, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a többiek hamarosan követik és kiadják a saját változatukat a témára.

Így történt a nagy négyajtós kupék esetében is, a Mercedes bemutatta a CLS-t, pár évvel rá már meg is jelent az A7 és a 6 Gran Coupe. A legújabb trend a triumvirátus körében, hogy ezeket a modelleket is erősíteni kell, így megszületett a CLS63 AMG és a BMW M6 Gran Coupe, most pedig megérkezett az RS7 is.

Az Audi egyértelműen szerette volna a trió legerősebb tagját kiadni, így amikor a tervezés indult, akkor azt a négyliteres biturbó V8-ast álmodták bele, ami a maga 560 lóerejével kimondottan jó választásnak bizonyult. Arról meg aztán nem tehetnek, hogy a Mercedes közben még több lóerőt préselt ki a 63 AMG-ből. Természetesen az Audi erőműve is finomítható még, így könnyen lehet, hogy nem a végső állapotot tükrözik a jelenlegi számok.

Ami igazából az Audi különlegessége, az a fölösleges hengerek lekapcsolása, amennyiben a sofőr a nyugodt közlekedést választja. Ennek a fogyasztás csökkentésében rengeteg szerepe van, így a brutális gépállat fogyasztása akár 10 liter alá is becsúszhat, ami egy 305 km/h végsebességgel rendelkező (Dynamic Plus csomag esetén itt van szabályozva) autónál nem kis teljesítmény.