Az Audi mostanság mindent megtesz, hogy az érdeklődés középpontjába kerüljön, így nem csoda, hogy legutóbb egy a jövő technikáit felvonultató kiállításon szerepelt Las Vegasban.

A négykarikás márka két technikai fejlesztést mutatott be, az egyik egy automata vezérlő rendszer, a másik pedig az, ami szerintük a jövő világítástechnikáját jelenti.

Az első rendszer lényege, hogy városi forgalomban, tehát 60km/h-ig az autó képes lenne saját magát vezetni és navigálni, de még parkolni is magától tud. Ez utóbbi már nem újdonság, elég ha csak a Ford Focus-ra gondolunk, az viszont az, hogy az Audi mindezt úgy tenné meg, hogy a vezető nem ül benne. Kimondottan praktikus lenne siető emberek számára, akik kiszállnak a cél előtt és útjukra indulnak, az autó pedig telefonon jelez, ha végzett a parkolással, majd leállítja és bezárja önmagát.

A másik téma inkább látványos, hiszen két különböző fényjelző technikáról van szó. Az egyik a lézeres technika, amely segítségével változtatni lehet a búrára és az autó mögé kirajzolt alakzatokat, ezáltal egyre jobb észlelhetőséget és figyelemfelhívást elérve. A másik elképzelésük, a mobiltelefonok és televíziók világában már elterjedt OLED technológia, mely segítségével gyakorlatilag egy kijelzővé változhatna az autó hátulja, így csak a képzelet és a szabályozások szabhatnának határt, hogy mi kerüljön ott megjelenítésre.

Ezek mind óriási és tényleg jövőbe mutató megoldások, de egy kicsit képzavaros a dolog annak a tekintetében, hogy az Audi az elmúlt hónapokban sorra dobálta vissza az elektromos autós megoldásokat, pedig azokat a legtöbb gyártó még mindig a jövő közlekedési alternatívájának tartja.